23 de desembre 2007

Felicitats Borja-Villel!














Ahir s'avançava i avui ho porten ja tots els diaris: Manuel Borja-Villel serà a finals de gener el nou director del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS). Me n'alegro per ell -si realment és un repte que el motiva- i pel MNCARS, però em deixa un regust agredolç la seva marxa del MACBA.

En el meu post sobre la meva estada a Venècia l'estiu passat, ja vaig apuntar la meva admiració per Borja-Villel i la seva tasca al MACBA (en aquell moment havia estat nomenat President del Comitè Internacional per a Museus i Art Modern -CIMAM-). Ara tinc la síndrome de fuita de cervells. Ningú no és imprescindible, però preferia a Borja-Villel al capdavant d'una institució de Catalunya.

Ara vindrà el consegüent debat sobre el mètode d'elecció del nou director del MACBA. Al respecte és interessant l'article publicat avui mateix per Francisco Calvo Serraller. Sincerament, no sé si té raó o no, però en tot cas són molt suggerents els seus comentaris.

En definitiva, FELICITATS MANUEL BORJA-VILLEL!